MLM – Multy Level Marketing

Što je mrežni marketing?
Mrežni marketing je mrežni rad distributera ili suradnika koji uhodanim sistemom dovode usluge i proizvode do maloprodajnih potrošača. Maloprodaja proizvoda i usluga se obavlja između prijatelja, susjeda, radnih kolega ili nepoznatih osoba. Kompanija za koju radite koristi svoj novac za Vašu stimulaciju i stimulaciju Vaših suradnika. Ona ne plaća druge posrednike kao što su uvozničke kuće, veleprodajne trgovine i trgovine na malo. Kompletnu proviziju koju bi plaćale posrednicima isplaćuju Vama i Vašim suradnicima kao mjesečnu zaradu ili bonus koji ste osobno ostvarili. Posao u mrežnom marketingu je vrlo jednostavan i pravedno nagrađen. Svaki novi član ili distributer kupuje robu po nižim cijenama i ostvaruje svoju zaradu na razlici između nabavne i prodajne ili preporučene cijene. Cilj sponzora i suradnika je uključiti nove osobe u posao-graditi mrežu jer tako dobivamo zaradu i od naše mreže. Suradnik će također pomagati i educiratinove suradnike da uključe svoje prijatelje, rođake, kolege itd.
To je bit MLM-a gdje grupa nezavisnih suradnika rade zajedno radi zajedničke koristi, gdje je svako plaćen prema ostvarenom učinku po marketinškom planu tvrtke.
Da li je mrežni marketing posao za Vas?
U MM- svaki distributer može zaraditi koliko puno ili malo- koliko želi.Svako si može odrediti koliko za svaki dan ili mjesec želi zaraditi, ali tu zaradu mora sam ostvariti ili u suradnji sa svojim suradnicima. Ovaj posao radite u svom domu ili u suradnji sa svojom obitelji. Vrlo je poželjno da to bude obiteljski posao Vas i Vaše supruge i svih ostalih članova obitelji koji u tom poslu mogu učestvovati. Između Vas i tvrtke nema posrednika-svu zaradu dobivate Vi (i Vaša obitelj). Vas i Vašeg sponzora nagrađuje tvrtka za organizatorske sposobnosti, edukaciju i pomoć u nadograđivanju mrežne strukture. Nije potrebno da imate velike zalihe, već kupujete minimum za normalno odvijanje Vaše poslovne djelatnosti ili prodaje robe. Dostavu robe vrši tvrtka u Vaš stan kao i Vašim suradnicima. Ovaj posao radite za sebe i svoju obitelj, ali niste sami-imate mrežu suradnika.
Na Vama je da se posvetite MM-u onoliko vremena koliko to želite, koliko je potrebno da on zadovolji Vaše potrebe i želje, da naraste koliko vi budete sposobni da ga kvalitetno radite. Ne očekujte bogatstvo preko noći, npr. odlučite da ako za nekoliko mjeseci ne zarađujete tisuću eura to odmah znači neuspjeh, odustajanje, to jednostavno nije posao za Vas.
Zapamtite: Vaš će posao rasti samo ako ste spremni uložiti sljedeće:
-uložiti u minimalnu količinu zaliha-proizvoda u zavisnosti od vlastite potrebe.
-morate biti voljni učiti i naučiti ovaj posao koji je jednostavan, ali koji zahtijeva pripremu, znanje i Vaše zalaganje (rad).
-morate biti voljni dijeliti svoje znanje sa svojim suradnicima.
-morate prihvatiti odgovornost prema sebi, svojoj obitelji i suradnicima.
-morate odvojiti vrijeme za svoj posao, samo Vi to možete odraditi u suradnji sa svojim suradnicima.
-morate biti pozitivni, znati motivirati sebe i suradnike-postati vođa.
Da biste uspjeli i ubrzali svoj poslovni uspjeh u MM-u, otkrit će Vam put i način kako stići do zvijezda. Ako se odlučite sami tražiti taj put, onda ćete utrošiti mnogo vremena i žrtava i na kraju možda odustanete. Želim Vam mnogo uspjeha i sreće da budete bolji od mnogih uspješnih ljudi u MM-u.
Distribucija roba i usluga sistemom Multi Level Marketniga postaje sve prisutnija u svijetu. To je najproduktivniji način plasmana roba i usluga. Često ga nazivamo i sistemom 21. stoljeća. Uspješno funkcionira više od trideset godina. Pojavio se kao konkurencija klasičnom načinu prodaje, na način da se maximalno zaobiđu posrednici između proizvođača i potrošača. Klasični marketnig podrazumijeva ugrađivanje raznih posredničkih usluga u cijenu proizvoda, što ne odgovara ni krajnjem kupcu, ni proizvođaču. MLM je jedan novi pristup zakonima slobodnog tržišta, drugačiji način distribuiranja proizvoda. Proizvođač se ovim načinom približava potrošaču, pa tako i cijena proizvoda postaje povoljnija. MLM-firma izbjegava visoke troškove u mnogim dijelovima koji su nezaobilazni u klasičnim poslovom poslovanju, a ugrađuju se u cijenu proizvoda koju plaća kupac, tu su velike uštede. U MLM-u sav posao obavlja registrirani potrošač-distributer proizvoda: prodaju, transportiranje i reklamiranje, zato proizvodi i mogu biti i jeftiniji u odnosu na kvalitet koji nude.
Ideja o novom tipu marketinga zasniva se načinjenici da zadovoljni korisnici neke robe ili usluge imaju prirodnu potrebu prenijeti svoja iskustva u osobni kontakt s drugim ljudima. Potrošači imaju mogućnost doći do ušteđenog dijela novca koji bi potrošili pri klasičnom kupovanju. Zadatak MLM-a je pronalaženje onog dijela populacije koji je zainteresiran za kupovinu, odnosno korištenje roba i usluga.
Karakteristike koje MLM čine zanimljivim i privlačnim za veliki broj ljudi su:
-svatko može raditi bez novčanog rizika i bez prethodnog stručnog znanja,
-nisu potrebne nikakve investicije osim uplate članarine,
-svatko je sam sebi šef, ne zasniva se radni odnos, pa nema ni obveza koje iz toga proističu,
-MLM-poduhvat omogućava neograničenu zaradu i vremenski potpunu slobodu, a ako izgradite jednu međunarodnu mrežu-’Vi ste bogati dok spavate.’
Ima dosta zabluda i nesporazuma u svezi MLM-a jer brojni ilegalni, piramidalni i lančani sistemi pokušavaju sebe predstaviti kao MLM program. MlM nema veze s priamidalnim sistemom, isto tako nema veze niti sa neposrednim direktnim akviziterskim poslom.
Osnovne razlike MLM-a i akviziterstva su:
- nije potrebno obraćati se nepoznatim ljudima na ulici, obilaziti kuće od vrata do vrata s ciljem da se proda,
-za uspjeh nije nužna prodaja, dovoljno je poznanicima ponuditi i omogućiti ulazak u potrošačku mrežu MLM-firme i preporučiti korištenje roba i usluga,
sponzoriranje distributera, podizanje njihovog nivoa znanja, osposobljavanje i stalna pomoć sponzora u radu.
Mnogi oklijevaju kod uključenja u MLM upravo zato što ne mogu shvatiti ove razlike. Višegodišnje iskustvo pokazalo je da MLM-sistem predstavlja odličan put za osiguranje materijalne dobiti. Širom svijeta više milijuna ljudi osiguralo je sebi materijalnu sigurnost i neovisnost, a mnogi od njih postali su milijuneri. MLM je više od puta k materijalnom blagostanju. MLM Vam omogućuje da nađete zadovoljstvo u poslu, steknete samopouzdanje, oslanjajući se na sebe ostvarite uspjeh i pomognite drugima postići iste ili još bolje rezultate.Odličan način da sudbinu uzmete u svoje ruke.
Na početku rada u nekoj MLM-organizaciji potrebno je usvojiti određeno znanje, naučite što više o poslu.Uvijek je bolje iskoristiti tuđe iskustvo, nego učiti po sistemu pokušaja i promašaja. Sigurano uspijeva samo onaj koji radi i trudi se usvojiti postupak rada u cjelovitosti. Razlog neuspjeha mnogih u MLM-u nije u tome što nisu dovoljno radili, već što nisu pravilno radili, odnosno nisu znali postupak rada.
Ne oklijevajte! Ne plašite se posla! Svijet pripada ODLUČNIM LJUDIMA koji neće pokleknuti pred problemima. Izreka kaže: ‘Novac leži na cesti!Samo ga treba pokupiti!’ Alat za to je vaš MLM-poduhvat. Izgradite stabilnu mrežu. Vaš posao je:
-preporučivanje proizvoda
-sponzoriranje (učlanjivanje novih suradnika i rad s njima).
Vrlo je važan dobar start. Pametnije je odvojiti par dana, nego izgubiti par mjeseci zbog amaterskog starta. Za početak uočite razliku između vrbovanja i sponzoriranja: Vrbovanje je kad pokušavate u svoju mrežu uvesti osobe koje dobro poznaju način rada MLM-a (imaju iskustvo u nekoj drugoj firmi). Nije moguće raditi u nekoliko MLM-firmi istovremeno, posebno ako u svojoj ponudi imaju proizvode iste namjene.
Sponzoriranje znači-uvesti u svoju mrežu osobu koja ne poznaje MLM-sistem i način rada. Vi imate dužnost dati savjete i u potpunosti ga naučiti sistem rada. Kad god je to potrebno biti mu oslonac. Vi ulažete vrijeme, energiju, i znanje da od njega stvorite uspješnu osobu (samo tako ćete i Vi biti uspješni). Mnogi misle da je najvažnije učlaniti nekog, no puno je važnije da Vi tada postajete sponzor nekome. Učlanjenjem novog suradnika obavili ste 10% posla! Morate ostati u stalnom kontaktu s njim. Pomagati ga i naučiti ga sponzorirati.
ZAPAMTITE:U svakoj MLM-firmi cilj Vam ne smije biti mali broj suradnika koji će izgraditi veliki promet, nego sasvim obrnuto: Cilj Vam je izgraditi stabilnu mrežu sa što većom dubinom (u što više nivoa) u kojoj će puno Vaših suradnika kupovati proizvode za svoje potrebe. Financijski uspjeh može Vam donijeti izgradnja mreže registriranih potrošača-distributera. Ovo je bit rada u MLM-sistemu. Tek kada ih u potpunosti shvatite i naučite koliko ih u praksi najbolje reslizirate, bit ćete uspješni u MLM-u.
U sve tajne ovog posla uvodi vas sponzor. On jeu neku ruku Vaš učitelj i trener. Budite sigurni da on iskreno želi Vaš uspjeh jer ima interes da vi postignete što više. Radite po razrađenom i u praksi provjerenom postupku u koji su ugrađena iskustva uspješnih ljudi u MLM-u.Sistem je poznat i odlično funkcionira.Postupak rada je zaista jednostavan. Ako ga slijedite sve će funkcionirati i neće biti problema. Suština rada u MLM-u je KOPIRANJE! Kopiranjem uspjeh je zagarantiran. Potrebno je u potpunosti slijediti postupak rada, sve preporučene korake, a isto to rade i Vaši suradnici. Da biste zaradili novac, možete učiti samo iz primjera drugih koji su uspješni. Da li znate kako preći preko miniranog polja? Dovoljno je ići stopama onoga tko je prešao ispred vas. No probate li drugačije, lako možete nagaziti na minu. MOžete tražiti neki drugi put i pokušati njime prijeći, izgubit ćete puno vremena dok razminirate mnisko polje, a tu je i mogućnost da nagazite na minu, nastradate i nikad ne uspijete.
Najbitnije je za svaki uspješan rad je postaviti cilj. Važno je znati što hoćete postići, kako i za koje vrijeme, koje su prepreke u tome. Bez cilja je nemoguće napraviti bilo kakvu koncepciju, a bez koncepta nema uspjeha. Osoba koje ne zna što hoće i kroz život krene bez cilja i plana, može se usporediti s lovcem koji naslijepo puca u šumu misleći da će možda neka životinja istrčati pred metak. Napravite kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve. Budite zadovoljni kad postignete i mali uspjeh. Idite korak po korak.Posao gradite kao mozaik, jer uspjeh je skup malih uspjeha.
Najveće stvari na svijetu nastale su tako da je netko imao san i odlučio ga ostvariti. Npr. Braća Wright sanjala su o mašini koja leti kroz zrak. Mnogi su mislili dan jihovi snovi nemaju osnove, no to je sada fizička stvarnost. Sanjari ne odustaju tako lako.Današnji svijet je prepun prilika koje za sanjare prošlosti nisu postojala. Bitno je da znate vaš cilj, koliko i kad ga mislite postići, da vjerujete u sebe i da ste čvrsto odlučili uspjeti u nakani. Važno je znati da morate puno učiti.Imati plan! Trik je u pokretanju akcije za postizanje cilja. Ma koliko ideja bila dobra, od nje nema ništa ako se osoba ne usudi pokrenuti je i sprovesti u djelo.
IMATE CILJ, POZNAJETE POSTUPAK ZA POSTIZANJE CILJA I SLIJEDITE GA U POTPUNOSTI, KORAK PO KORAK, I USPJEH NEĆE IZOSTATI.
NAJČEŠĆE GREŠKE KOJE SE DOGAĐAJU.
GREŠKE KAO KOMARCI-POSLJEDICE KAO RODE.
Uvijek se sve može učiniti bolje ili s manje grešaka, no najprije moramo znati što je pogrešno. Važno je ODMAH, NA SAMOM POČETKU, SKRENUTI PAŽNJU SURADNICIMA DA DOBRO PROUČE NAJČEŠĆE GREŠKE, jer od toga koliko ih ozbiljno shvate ovisi da li će raditi na ispravan način. Ne dozvolite da ponavljaju greške koje su već puno puta napravljene, koje su zabilježene. Svaka greška stvara komplikacije, a njih nitko ne želi.
GREŠKA: Počeli ste sami držati prezentacije prijateljima i poznanicima a niste dovoljno pripremljeni.
SAVJET: Ovo je čista greška. Niti jedan posao ne možete raditi, a da prethodno niste naučili. Želite li biti ‘majstor’ morate dobro proučiti materijal koji ste nabavili.
GREŠKA: Prvo se ‘bacite’ na detaljno proučavanje proizvoda i prodaju. Način rada u MLM-sistemu proučit ćete kasnije, kada budete imali više vremena.
SAVJET: Izrgradnja mreže vam je najvažnija za uspjeh, za proizvode ćete uvijek imati vremena.
GREŠKA: Ne odlazite redovito na prezentacije.
SAVJET: Redoviti dolasci imaju višestruku korist.
GREŠKA: Ne razumijete razliku između SPONZORIRANJA I VRBOVANJA. Mislite da je to ista stvar.
GREŠKA:Pravite selekciju komu treba ponuditi učlanjenje, a kome ne, jer mislite: ‘Oni nisu za ovaj posao.’
SAVJET: Nemojte to raditi jer nikad ne znate tko vas može iznenaditi.
GREŠKA: Telefonom ili u prolazu pokušavate držati prezentaciju i ukratko objasniti sve o poslu.
SAVJET: Ovakav način polu-prezentacije najčešće završava neuspjehom jer davanje nepotpune informacije dovodi do negativnog odgovora. Time što pokušavate nekog zainteresirati tako što ćete ukratko ‘kazati o čemu se radi’ postižete suprotan učinak. Pozovite ih na prezentaciju i dajte im potpunu informaciju o firmi i poslu.
GREŠKA: Ne dajete informativni materijal potencijalnim suradnicima, jer mislite da su dovoljno čuli na prezentaciji?!
SAVJET: Obavezno dajte materijal, jer će osoba kasnije pročitati.
GREŠKA: Trgovac želi členstvo, a vi mu uporno objašnjavate da ‘bit nijeu prodaji.?!
SAVJET: Pokušajte mu objasniti prednosti MLM-a u odnosu na klasični način trgovine.
GREŠKA: Prilikom sponzoriranja nudite poznanicima da se bave ‘prodajom novih proizvoda’?!
SAVJET: Ovo je česta greška. nikada nemojte poznanicima govoriti o trgovini, a naročito ne netrgovcima, jer kod njih automatski stvarate odbojnost.
GREŠKA: Koristite naziv lanac umjesto naziv sponzorska linija.
SAVJET: Naziv lanac uvijek podsjeća na neku prevaru i neuspjeh, piramidalni i lančani sistem. Riječ lanac, ako naziv izbacite iz riječnika, on kao takav u MLM-u ne postoji. Ovdje je riječ o mreži registriranih potrošača. Bitna razlika između sponzorske linije i lanca je što svaki lanac prije ili kasnije ‘pukne’ i zarada Vam nije veća od sponzorove. MLM je samo jedan novi pristup zakonima slobodnog tržišta. Učlanjenjem u MLM-firmu imate mogućnost uštedjeti, jer jeftinije kupujete one proizvode koji su Vam potrebni, pa nitko ne može biti prevaren.
GREŠKA: Prilikom prezentacije donosite hranu i piće što se pretvori u zabavu.
GREŠKA: U paničnoj želji da nekoga učlanite u mrežu dajete pogrešne informacije i neprovjerene podatke o proizvodima ili poslu.
SAVJET: Bolje je reći da ne znate i da ćete u najkraćem vremenu saznati od svog sponzora.
GREŠKA: Ne dajete svojim suradnicima informativni materijal. Ne prenosite na vrijeme sve nove informacije svojim suradnicima. Ustručavate se svog sponzora nazvati telefonom, misleći da mu dosađujete.
GREŠKA: Učlanili ste novog suradnika i pitate ga koliko je uspio prodati prošli tjedan.
SAVJET: Nikad, baš nikad, ne pitajte novog suradnika da li je nešto prodao! Ovim ćete negirati sve ono što ste do tada govorili o izgrađivanju posla kao najznačajnijem i važnom cilju. Promet dolazi sam po sebi, kao posljedica izgradnje posla, odnosno širenja informacija pri učlanjenju novih suradnika i izgradnje mreže.
GREŠKA: Ponašate se kao šef i naređujte suradnicima.
SAVJET: U MLM-u nema šefova, podređenih i nadređenih. Takvim ponašanjem stvarate kod suradnika negativan stav prema poslu. Uvijek imajte u vidu da ste vi ravnopravni partneri i da je uspješan razvoj posla u obostranom interesu.
GREŠKA: Na stalnom poslu krijete skrivate da se bavite MLM-om.
GREŠKA: Snizujete zvaničnu.maloprodajnu cijenu proizvoda da biste napravili veći promet ili proizvode ‘prodajete’ po suradničkim cijenama, jer niste trgovac i neugodno Vam je da na nekom zaradite.
SAVJET: Režete granu na kojoj sjedit! Nitko neće imati nikakav razlog da se učlani u vašu mrežu.
GREŠKA: Imate više od 10 direktnih suradnika a ne gradite dubinu ( ne razumijete njezinu važnost).
SAVJET: Nećete dugo čekati kada će ljudi istom brzinom kakvom su se učlanjivali, ‘ispadati’ iz posla. Ako sa suradnicima ne radite učinkovito, PRIMIJETIT ĆETE DA ĆE SE VRLO BRZO OBESHRABRITI, RAZOČARATI I NAPUSTIT POSAO. Razlog je u nemogućnosti da učinkovito i kvalitetno radite s više od 5 ozbiljnih (aktivnih) suradnika u isto vrijeme. Ne postoji ni jedna MLM-organizacija u kojoj je moguće uspješno izgraditi mrežu radeći istovremeno s više od 5 osoba. U pentagonu od najvišeg do najnižeg nivoa nema nijednog čovjeka koji rukovodi sa više od 5-6 osoba. Veća širina u početku znači samo trenutnu korist, a dubina Vam donosi sigurnost da posao neće propasti.
GREŠKA: Razočarani ste, upravo od firme trebate dobiti neku lijepu indirektnu zaradu, a ona većim dijelom ode nekom Vašem suradniku koji u ‘u ovom poslu ne bi bio da nije bilo vas’ On više zarađuje, mada ste ga Vi učlanili, naučili ste ga svemu što znate. Nezadovoljni ste takvim razvojem situacije.
SAVJET: Kad se takve stvari dešavaju-RADUJTE SE! To znači da je neki vaš suradnik ozbiljno shvatio ovaj posao od Vas, pa je zato i došao do veće zarade. On je samo dobio ono što je zaslužio svojim trudom i radom.
GREŠKA: Svojim suradnicima stalno govorite kako vi puno radite i trudite se oko njih.
SAVJET: Takve stvari nikad nije potrebno reći. Vaša djela to pokazuju, a ne Vaše riječi.
GREŠKA: Kukate i osoben probleme koje imate na poslu prenosite na svoje suradnike.
SAVJET: O problemima koje imate na poslu razgovarajete sa svojim sponzorom i pokušajte ih zajedno riješiti. Nikad SE NE ŽALITE SURADNICIMA jer to je siguran način da razorite svoju mrežu.
GREŠKA: Stalno imate osjećaj ‘da radite za svog sponzora’ i uspoređujete svoju zaradu s njegovom.
SAVJET: Nikad ne obraćajte pažnju na to koliko zarađuju oni iznad vas, jer vam to ne ide niti u džep niti iz džepa.
NAJČEŠĆA PITANJA, TVRDNJE I KONTRA ARGUMENTI
Za svako pitanje morate dati ispravnu informaciju, ne smije vam nikad cilj biti da pod svaku cijenu pridobijete suradnika. Evo nekih najčešćih pitanja i odgovora.
‘Koja je cijena učlanjenja u firmu?’
-Tu postoje velike razlike od firme do firme. Najčešće stoje od 10-100$ ovisno od toga čime vas firma obvezuje prilkom učlanjenja. U našem slučaju dobijete tri kataloga. Činjenica je da početak bilo kojeg poduzetništva i pokretanja vlastite firme stoji daleko više, jer je potrebno ulagati u radne prostore, skladišta, odgovarajuću opremu, djelatnike itd. a potrebno je i stručno znanje. Pored toga uvijek postoji rizik ili mogućnost da vam posao krene loše. U MLM-u nema takvog rizika-u najgorem slučaju možete samo zaraditi.
‘Kakve su moje obaveze prema sponzoru i prema firmi ako se učlanim?’
-Apsolutno nikakve. Vi postajete registrirani potrošač-distributer, time dobivate mogućnost kupovati, ako želite i kad želite, po suradničkim cijenama. Ovavezu imate jedino prema osobama koje Vi učlanite-Vašim suradnicima. NAPOMENA: (POSTOJE FIREM ČIJI DISTRIBUTERI IMAJU OBAVEZU REDOVITO RADITI ODREĐENI PROMET).
‘Od kuda MLM-firme izdvajaju novac kojim plaćaju trud suradnika?’
-Iz ušteđenog dijela novca koji bi se potrošio pri klasičnom načinu prodaje. Indirektna zarada se isplaćuje na kraju svakog obračunskog razdoblja i dio su realnog novca koji su potrošili distributeri-suradnici za kupovinu robe. Od ukupnog priliva novca firma zadržava svoj dio po osnovu vrijednosti robe, a ostali dio novca se vraća suradnicima prema ostvarenom prometu.
‘Kakva je kvaliteta proizvoda kojeg se plasira na ovaj način?’
-Na proizvodima visoke kvalitete temelji se cijeli MLM.Kako ćete preporučiti vašem prijatelju da proizvodom Vaše firme zamijeni onaj koji je ranije koristio, a da pri tome ne pocrvenite, ako taj proizvod nije u stanju svojom kvalitetom ‘sam sebe reklamirati’ i ako Vi sami niste zadovoljni njime? MLM se zasniva na činjenici da je najbolja reklama ona koja dođe u neposrednim kontaktima s ljudima koji su zadovoljni određenom robom ili uslugama. Iz tog razloga, proizvode loše kvalitete teško možete plasirati ovim sistemom prodaje. Firme koje to pokušavaju najčešće odustanu ili propadnu. Proizvodi loše kvalitete najčešće se prodaju klasičnom trgovinom, uz dobru reklamu i bez mogućnosti vraćanja.
‘Treba dati novac za učlanjenje, to je bačen novac?’
-U većini firmi tim novcem nešto plaćate: kataloge, cjenike, pakete proizvoda itd. Ne možete očekivati da sve dobijete besplatno, a da pri tom nemate nikakvih obaveza prema firmi. Ludi često potroše puno više na nebitne stvari.Ako učlanjenje iskoristite na pravi način, ono vam može biti ULAZNICA U SVIJET BOGATIH. To onda nije skupo i vrijedi pokušati.
‘To svi rade-teško je naći suradnika.’
-Ako stvarno svi rade, onda je vrijedno pažnje. Svakako počnite što prije inače ne bi svi radili. Točno je, možda je dosta ljudi ponešto čulo o sistemu ili proizvodima, često pogrešno (kako se trebaju rastrčati i prodati što više i slično), ali to ne znači da to svi rade.
‘Mislim da se nitko neće učlaniti i to raditi.’
-Praksa kaže drugačije, jer bi firma morala staviti lokot na vrata. Zašto mislite da se nitko neće učlaniti ako su proizvodi kvalitetni, vrijedni svoje cijene i potrebni svakoj obitelji, a za mali iznos članarine mogu se kupovati cijeli život po suradničkim cijenama, pa još uz mogućnost dodatne zarade? Firme koje nude kvalitetu i povoljnu cijenu sigurno će proširiti svoj posao, s vama ili bez Vas. Vaša je odluka da li ćete biti dio tog pothvata ili ne.
‘Prijatelj me učlanio, znači li to da mi je on šef?’
-U MLM-u nema podređenih i nadređenih-šef ne postoji, nema hijerarhije.Radite koliko možete, kad možete, onako kako smatrate da je najbolje. Zajednički interes je ono što spaja Vas i Vašeg sponzora. On je tu da vam pomogne u svakom trenutku, zajedno sa svojim sponzorima, ako pomoć tražite kod sponzoriranja. On će Vas naučiti pravilno raditi kako bi Vam taj rad donio neke rezultate.
‘Znači, sponzor me vrbuje kako bih kao suradnik radio za njega?’
-Ne, MLM je takav sistem gdje svatko radi za sebe.Sponzor Vam pomaže i ulaže svoje vrijeme, energiju i znanje kako biste Vi postali uspješni. Tako gledano može se reći da on radi za vas.No, ako Vam sponzor ne pomaže, onda su vam šanse za uspjehom puno manje.Zato je važno da radite zajedno, kao tim, jer su Vam interesi zajednički.
‘Ako učlanim prijatelja, onda ću imati konkurenciju kod naših zajedničkih prijatelja.’
-Suradnici nikako ne mogu biti konkurencija sponzoru, jer je njegov osnovni cilj razvoj mreže. Najveći uspjeh imat ćete upravo ako suradniku pomognete učlaniti Vaše zajedničke prijatelje. Kome to nije jasno onda nije shvatio MLM.
‘Da li sponzor zarađuje na prometu svojih suradnika?’
-Sponzor je firmi napravio veliki posao.Jednostavno rečeno, otvorio je nove ‘trgovine’. Upoznao je druge s kvalitetom proizvoda i ponudio firmi te ih uputio na nju. Napravio je besplatnu reklamu.Bez ikakvog ulaganja, proširio joj je potrošačko-distributersku mrežu, a time i promet. To je za firmu najvažnije. Firma to cijeni i nagrađuje njega osobno. Da li je to pravilno? Sponzor je uložio svoje vrijeme, energiju i znanje da animira suradnike i nauči ih svemu onome što zna o ovom poslu i pravilnom načinu rada u sistemu. Pružio im je svoje sponzorske usluge i pomogao u sponzoriranju, pa je priridno da očekuje neku zaradu za taj trud. Uz to, svaki od njegovih suradnika ima mogućnost učiniti i sam zasluženu takvu ili veću zaradu od njega.
‘Što se dešava kada moj sponzor odustane od posla ili bude spriječen da mi pomogne?’
-Kada odustane od posla vi automatski postajete direktni suradnik višeg sponzora. U drugom slučaju obratite se njegovom direktnom sponzoru.
‘Mogu li mijenjati sponzora ako njime nisam zadovoljan?’
-Ne, nastala bi velika zbrka. U tom slučaju bi izgubili mrežu koju ste do tada imali i morate startati iz početka.
‘Mogu li učlaniti suradnike drugih distributera?’
-Ako je u pitanju ista firma onda se ne može. U tom slučaju vam firma može ukinuti članstvo.
‘Ja zaista nemam slobodnog vremena za to, iako MLM-zamisao lijepo zvuči’, ili ‘Dok sve naučim i izgradim mrežu od koje ću moći imati koristi, proći će puno godina…’
-MLM je zamišljen kao dodatni posao.Mnogi misle da nemaju dovoljno vremena za to. No međutim razmislite i odgovorite iskreno samom sebi: Što obično radite navečer, na što trošite vrijeme. Većina ljudi raspolaže nekoliko sati slobodnog vremena.Pitanje je samo kako ga koristi. Sa samo tri kvalitetna suradnika vi možete napraviti posao svog života. Za šest mjeseci u MLM-u možete naučiti sve što Vam je potrebno da bi ste se povukli poslije 1-3 godine.
‘Ovdje je bitno imati sreću i naći dobre suradnike.’
-Svakako, kao što je bitno imati sreću prilikom prelaska ulice i Ne naletjeti na kamino. Tako gledano, čovjek bi morao dobro razmisliti prije nego donese odluku da ustane iz kreveta.’
‘Ako svi učlanjujemo nove ljude, doći će do zasićenja.’
-Točno je da tako izgleda na prvi pogled.U praksi se to još nije desilo ni jednoj firmi na svijetu, iako je to najveće njihova želja. Za Veliku Britaniju u kojoj je MLM-sistem vrlo razvijen i postoji veliki broj firmi s dugogodišnjim iskustvom, Peter Clothier u svojoj knjizi MLM navodi statističke podatke u kojima se kaže da broj novoučlanjenih aktivnih sponzora ne prelazi 10 000 godišnje, a broj novorođenih je 800 000 godišnje. 80% ljudi i dalje nije čulo za MLm. 10% je ponešto čulo i misli da zna o čemu se radi, a u biti ne zna, a samo 10% zasigurno zna o čemu se radi. U Americi kod mnogih firmi koje dugogodišnje rade po sistemu MlM-sistemu, pokazalo se da je to neprekdan proces.
‘Jednog dana kad svi budu učlanjeni mreža će propasti, jer ne postoji interes onih posljednih da se učlane?’
-Čak i zadnji čovjek koji nije učlanjen ima interes učlaniti se jer time dobiva mogućnost da jeftinije nabavi proizvode koji su mu potrebni i time uštedi, odnosno opet zaradi. Znači, postojat će promet, pa mreža koju ste izgradili ne može propasti.
‘Što se dešava ako nitko od mojih suradnika neće kupovati proizvode?’
-Praksa i tu kaže drugačije, jer u tom slučaju firma bi morala staviti lokot na vrata! Prvo: postoji izreka: ‘svaka roba ima svog kupca’ Drugo: da firma prodaje trule banane, pokvarena jaja i stari kruh onda to ne bi radila prako MLM-a. I treća da proizvodi nisu kvalitetni i potrebni svakoj obitelji, onda bi se prodavali klasičnim putem.
‘Moj prijatelj je radio u MLM-u i nešto malo prodavao, pa odustao. Kaže kao posao to ne valja?’
-Vaš prijatelj očigledno nije slijepo slijedio sistem i postupak rada ili nije znao kako treba raditi, bacio se na prodaju i nije razvijao mrežu.
‘Poznajem jedva 20 0s0ba.kako onda pronaći suradnike?’
-Ne misli se samo na bliske osobe.Bar još toliko poznanika sjetit ćete se sa zadnja tri rođendana.
‘Ne znam prodavati’
-Odlično! Dobri prodavači obično nemaju šanse za veći uspjeh, baš zato što cijeli MLM-posao gladaju kao prodaju. Prodaja nije nužna da bi se napravio dobar posao.Puno je unosnije izgraditi mrežu, i veći uspjeh možete postići ako ‘ne prodajete’. Mnogi propadaju zato što naglasak pokušavaju staviti na prodaju.
‘U pitanju je ipak trgovina’
-Da.I svaki drugi posao na svijetu može se tako gledati. R.L.Stivenson: ‘Svatko se izražava time što nešto prodaje.’
‘Koliki je limit zarade u MLM-u i poslije vremena rada?’
-Limit jednostavno ne postoji. Baveći se isključivo prodajom nikada nećete stići do velike zarade. Ako gradite mrežu možete neograničeno zarađivati. Tu nema pravila. Kvaliteta Vašeg rada su brzina i količina novca kojim će početi da vam se vraća uloženi trud.
‘Čekajte da razmislim, kome bi mogao prodati proizvode?’
-Ukoliko posao svedete na razmišljanje kome ćete što prodati, znajte da ćete teško zaraditi veliki novac.
‘Imam ideju! Učlanit ću samo prodavače, a ja ću sjediti i uživati’
-Upravo ste otkrili toplu vodu. Većina ljudi dok se učlani (preko 90%) prvo traži prodavače. Prodavači često prvi saznaju za svaki kvalitetan proizvod koji se može nekome prodati. Ako ih ne uspijete pronaći padate u depresiju i odustajete od posla. Zvuči nemoguće, ali upravo oni nemaju šanse za uspjeh u ovom poslu, gledajući dugoročno, jer često ne uspijevaju shvatiti bit MLM-a.
‘Najbolje je učlaniti se u sve firme koje rade po MLM-u obzirom da je sve isti kalup.’
-Onda najvjerovatnije nećete uspjeti ni u jednoj.Praksa je pokazala da je najbolje odlučiti se za jedan posao.Nemoguće je kvalitetno raditi u više firmi.
‘Možda smo zakasnili? Trebali smo početi puno prije.’
-Na prvi pogled onaj tko prvi počne, prije uspijeva. No, to ne mora značiti da i vi ne možete uspjeti.
‘Može li doći do nesporazuma među članovima grupe pri podjeli indirektne zarade, i kako mogu biti potpuno siguran da sam od firme dobio cijelu svotu koja mi pripada.’
-Nema nesporazuma.Firma vrši kompjutersku obradu i sve vam može biti predočeno.Firmi je od životne važnosti da nitk ne bude zakinut, jer zna da je zadovoljan suradnik ključ njenog uspjeha.
Brige
Da bi bili uspješni u ovom poslu, neophodno je naučiti riješiti se suvišnih briga. Živo se neprekidno mijenja, jedino u što smo sigurni je današnjica. Za mudra čovjeka svaki novi dan znači novi život. Svaki dan treba rješavati jedan po jedan problem. Ako ne znate se riješiti briga, a želite uspjeti u MLM-u predložio bih vam da se držite sljedećih savjeta Wiliama Oslera: ‘Živite na jednodneven rate’
Vizija
Vizija je glavni motivator čovjekovog djelovanja. Vizija je najdublja menifestacija kreativne mašte i glavni motivator čovjekovog djelovanja. Snaga vizije je da pomoću slika usmjerenim na našu budućnost postižemo znatno bolje rezultate i sposobnosti suočavanja sa životinim iskušenjem.
Vizualizacijom vašeg uspjeha u MLM-u sigurno ćete postići znatno bolje rezultate.Svi ljudi imaju viziju o sebi i svojoj budućnosti, a ta vizija stvara i posljedice.Vaša vizija o uspjehu u MM-u utjecat će na odluke koje ćete donositi, te na način kako ćete raspolagati vrmenom.
Vizija i strast
Kada neku viziju povežemo sa ‘strašću’ ta vizija može postatisnažnom silomda ostvarimo svoje ciljeve. Ta ‘strast’ daje vam silu da nadiđetesumnju, strah, pojave koje vas obeshrabruju i sprečavaju u ostvarenju uspjeha. ‘Strast’ dopire do najdublje srži našeg bića i svrhe našeg postojanja. omogućuje nam da postižemo rezultate koji nadilaze ono s čim raspolažemo.
Kad se odlučite za rad u MLM-u postavite dugoročnu viziju što zahtijeva i visok cilj. Taj visok cilj podijelite na manje kratkoročne ciljeve.
Ciljevi
Koji je smisao Vašeg života i kamo jednog dana želite stići. Zašto mnogi ljudi imaju problema s ciljevima. ‘Problem je u tome što većina ljudi ima problema s uspjehom. Mnogi misle da je uspjeh nešto loše, negativno, u sebi ga se čak boje.’ Glavni smisao cilja je da Vas ciljevi prisile da postanete osobom kakva je potrebna za njihovo ostvarenje. Nije najvažnije da radom u MLM-u postanete milijunaš, najveća je vrijednost steći vještinu, znanje, disciplinu, sposobnost vođenja ljudi u postizanju toga cilja.
Da biste mogli kvalitetno raditi u MLM-u potrebno je točno zapisati ciljeve. Samo zapisani ciljevi mogu se i ostvariti po točno određenom planu i potrebnom vremenu za njegovo ostvarenje. Djelotvorno upravljanje vremenom je jedno od preduvjeta za Vaš uspjeh. ato svaki cilj mora biti opisan i vremenski definiran.
Strategija
Većina ljudi se obično ponašatako da si u MLM-u postave jedan ili više ciljeva, ali ih nikada ili djelimično ostvare. Obično nakon nekog vremena uviđaju da ne mogu doći do cilja, obično ga mijenjaju, ali u pravilu si postavljaju sve novije i novije ciljeve. Na kraju se razočaraju u sebe i smatraju da nisu rođeni za uspjeh. Ali taj zaključak nije istinit jer su imali krivu strategiju. Sve je pitanje prave strategije. Pametni ljudi preuzimaju strategijuod već uspješnih ljudi u MLM-u. Treba usvojiti znanje i strategiju uspješnih ljudi.
Samopouzdanje
Samopouzdanje je svojstvo koje je kod svakog čovjeka različito izraženo. Malo ljudi ima visoko samopouzdanje, a mnogi ga imaju premalo i zato žele imati više sigurnosti u sebe. Vaše samopouzdanje i optimizam je od presudne važnosti, jer Vaš potencijalni suradnik kod prvog koraka to osjeti. Onaj koji djeluje pun samopouzdanja i optimizma u ophođenju sa suradnicima ima više uspjeha. Osobe koje imaju malo samopouzdanja, budući ih suradnici ne uzimaju posve ‘ozbiljno’. Način na koji se prema nama odnose drugi ljudi djejuje i naše samopouzdanje.
Kada sponzor ili suradnik često doživljavaju promašaje ili razočarenja u svojim kontaktima s određenim skupinama osoba, razvija se strah od tih skupia (osoba). Zbog pojave straha dolazi do smanjenja sigurnosti (samopouzdanja) spram tih osoba (skupina). Zašto mnogim suradnicima mjesecima ne uspijeva da u posao uvedu niti jednog člana? Upravo su to osobe s vrlo niskim stupnjem samopouzdanja. Njihovo pesimistično raspoloženje utječe na to da svi potencijalni suradnici bježe od takvih osoba i ta osoba, nažalost vrlo često odustaje od posla.Samopouzdanje se može steći samo učenjem i radom na sebi.
Pozitivno razmišljanje i djelovanje
Svako pozitivno razmišljanje je korištenje sugestibilnosti Vašeg podsvjesnog uma na pozitivan način. Podsvjesni um ne prosuđuje je li informacija ispravna ili pogrešna, pametna il iglupa, istinita ili lažna, već je samo pohranjuje, kako bi proizveo ponašanje na višem stupnju koje je u skladu sa pohranjenom informacijom. Ako želite utjecati na svoje ponašanje i li svoj nastup pred budućim suradnikom, koristite podsvjesni um i odaberite nove, pozitivne misli kojima se prethodno hrani Vaš podsvjesni um. Negativne misli utječu na podsvijest negativno i na taj način će se negativni rezultati (Vašeg razgovora) materijalizirati-OSTVARITI. Misli, želje i ideje preobražavaju se u stvarnost putem podsvjesnog uma. Najvažnije je da shvatite: KVALITETA VAŠIH MISLI ODREĐUJE KVALITETU VAŠEG ŽIVOTA.
Vi i ja smo ono što mislimo. Naše misli određuju kako ćemo se osjećati i ponašati u raznim situacijama života ili poslovnim aktivnostima. Vaš pozitivan stav će se odrazizi na pozitivnu atmosferu, ljudi će secslobodnije odnositi prema vama jer žele biti u društvu opuštene i vesel osobe. Pozitivnim pristupom sigurno ćete povećati broj distributera i suradnika u MLM-u.
ZAPAMTITE-Način na koji se odnosite prema suradnicima vrati će vam se na isti način.Budite pozitivni, otvoreni i prijateljski raspoloženi prema svakom potencijalnom suradniku. Osoba koja nije sretna neće moći ni druge učiniti sretnim.
Motivacija
Motivacija ima veliki uticaj na rad i djelovanje svakog čovjeka u bilo kojem području života i rada. Poznato je da nitko ne može motivirati nekog čovjeka, kao što može samog sebe. Upravo u tome leži zamka, da bi čovjek mogao sebe kvalitetno motivirati on mora naučiti kako koristiti u praksi strategiju i ciljeve uspjeha. Svaka osoba treba iz ovog priručnika za sebe prihvatiti sve što je za njega u datom trenutku najbolje za donošenje odluke. Kada ciljeve jasno definira, tada je neophodno poticaj da ih ostvari. Sigurno je da jaka želja može biti polazište za velika ostvarenja.Svaak osoba mora u sebi stvarati žarku želju i znati kako je shvatiti da bi pokrenuo svoju skrivenu snagu i moć.
Mentalitet uspješnih
Načela psihologije uspješnih ljudi su:
-ne čekajte povoljnu prilku
-uspjeh ne dolazi preko noći
-budite uporni
-stvorite sami povoljne okolnosti
-uživajte u natjecanju sa samim sobom
-usmjerite pažnju na pozitivne stvari
-preuzmite rizik.
Strah od neuspjeha
Strah je potpuno normalna pojava kada počinjete sa nekim novim poslom. U MLM-u ćete s mnogo ljudi stupiti u kontakt putem telefona, na sastancima, prezentacijama, na mjesečnim skupovima. Mnogi imaju problema sa strahom. Svi koji se ne žele suočiti sa strahom i početi nešto novonikad neće biti uspješni u poslu i životu. Osobe koje namaju posao (nezaposleni), obično nemaju hrabrosti raditi u MM-u jer ne žele još jednom biti poniženi zbog svog pokušaja i neuspjeha koje su već doživjeli. Shvatite da se samo na neuspjesima i greškama učite.
Naučite se na odbijanje (ne)
Kako u privatnom tako i u društvenom životu često dobivamo negativne odgovre, tako ćemo negativne i pozitivne odgovre dobivati i u MM-u. Poznato je da u MM-u na deset potencijalnih suradnika, u početku posla dobivate 8-9 negativnih odgovra. Stalnim kontaktom sa potencijalnim suradnicima strah će sve više nestajati, biti ćete samopouzdaniji i Vaš postotak za pozitivnim odgovorom sve će se više povećavati. Naučite se na odbijanje i riječi ‘Ne’, jer ona će vas pratiti cijeli život. Svaki puta kada se nađete u toj situaciji, Vaša svijest će biti u stanju da Vam ukazuje na uspjeh i pozitivan ishod.
Ako ste aktivni i uporni u MM-u što više puta budete čuli ‘ne’, Vaš posao će sigurno rasti, jer ćete imati sve više odgovra ‘da’.
Strah zbog toga što drugi misle o vašem poslu
Često si mnogi postavljaju pitanje što drugi misle o poslu koji radite. Što je važnije: što drugi misle odnosno ne misle o Vašoj smjelosti da radite posao MM-a ili je važnije ostvarenje vaših snova i ciljeva? Bez obzira što radite uvijek će biti onih koji Vam žele uspjeh i onih koji Vam to ne žele. Nažalost ima više onih koji Vam ne žele uspjeh i na njeh ne obraćajte pažnju. To su obično oni koji su nesposobni i nemaju volje ni želje da nešto učine od života i uživaju da unište Vaše snove i obezvrijede vaš uspjeh.
Jedan od SIGURNIH i iskusanih MLM programa (kompanija) koja daje odlicne uvjete i odlicnu mogucnost zarade (napominjem isprobano i dan danas se jos sa time bavim) je: